PRIJAVLJENE IDEJE

Humani Pazar

Mirza Ašćerić

Zadatak ovog projekta jeste da ukaže na problem sa kojim se mladi sa hendikepom suočavaju, to je prvenstveno njihova delimična ili potpuna isključenost iz društvenih aktivnosti u našoj lokačlnoj zajednici. Ovim projektom ćemo pokušati da pružimo jednake šanse mladima sa hendikepom, da pokažemo da su oni jedni od nas a da nisu neko ko živi pored nas

Smartphone daljinski za D3 uređaj

Nikola Đuza

Ideja je da korisnici imaju aplikaciju na telefonu uz pomoć koje mogu da menjaju kanale na svom D3 uređaju.

Takođe bi aplikacija sadržala TV program, sistem preporuke šta gledati trenutno na TV-u. Podsetnik kad ide serija koju pratite i slično.

Cilj je da se lakše i brže pronađe šta neko želi da gleda na TV-u, a takođe i korisnicima olakša pregledanje sadržaja koji SBB nudi.

„OKO mladih“

Nenad Jovanovski

Projekat „OKO mladih“ je usmeren na podsticanje omladinskog aktivizma, ali i kulturne baštine Jagodine. Mladi će kroz obuku putem fotografije predstaviti svoje viđenje lokalne zajednice. Kroz 2 ciklusa učesnici obuke će naučiti kao da obrađuju fotografije i fotografišu nakon čega će radovi biti predstavljeni u na izložbi u prostorijama Omladinskog centra. Od najboljih fotografija polaznici škole će napraviti idejna rešenja za razglednice koje ćemo štampati u cilju promocije turističkih i investicionih potencijala Jagodine. Sve projektne aktivnosti će redovno biti praćene i promovisane putem lokalnih medija.

Mašta postaje bašta

Darko Pavlovic

Mašta postaje bašta bi se sadržao a)multimedijalnih, b) praktičnih c)edukativnih aktivnosti. Multimedijalne aktivnosti bile bi dizajn i izrada grafičkih promo rešenja, produkcija promo filma i izradu web prezentacije. Praktične podrazumevaju rad u samoj gradskoj bašti (eksperimentalni zasad lekovitog bilja i priprema gotovog proizvoda, zasad sezonkog povrća permakulturnom metodom). Edukativne aktivnosti bile bi bazirane na seriji kreativnih radionica za baštovane i građane.
Ovaj projekat će doprineti povećanju svesti stanovnika grada Šapca o važnosti upotrebe zdrave, na organskim načelima proizvedene hrane i njihovom aktivnom uključivanju u proizvodnju iste; i povećati broj ljudi koji aktivno doprinose razvoju društva baziranom na brizi o ljudima, zemlji i pravilnoj raspodeli dobara.
Na osnovu dosadašnjih razgovora sa stakeholderima lokalne samouprave imamo obećanje da će Grad Šabac kofinansirati projekat u iznosu od 10 do 20% ukupne vrednosti projekta

Pomoć prijatelja

Ilija karadinović

Ja kao majstor koji zna sve da radi i popravlja imam ideju kako ljudima u beogradu ili šire.(naručito penzionerima i samcima i ljudima koji nemaju dovoljno sredstava) ponuditi održavanje svih kućnih aparata ,bravarije,kanalizacije,ali bukvalno svega u kući ili lokalu ili čak firmi za neku simboličnu sumu( koja će se razlikovati za fizička ili pravna lica i biće veoma pristupačna).toliko za sada.

SBB Car

Miljan Lucicanin

Ova ideja predstavlja povezivanje interneta sa kolima. SBB kao internet provajder po mom misljenju ovu ideju bi trebao da svrsta u prve redove. Odlican nacin za prosirivanje usluga dodavanjem interneta u prevoznom sredstvu, putem uredjaja koji bi obezbedjivao dovoljnu jacinu interneta za 5 do 10 uredjaja. Uredjaj bi se sa automobilom povezivao putem upaljaca, a sastojao bi se od dva usb portala za android telefon i dva za ajfon. Posedovao bi i dugme za paljenje kao i senzor jacine signala u obliku logaoa. Bio bi bele boje sa plavim sarama. Dodao bih jos koju funkciju kao sto su odredjeni tipovi senzora ili mozda cak i lampice koje se uvek nadju korisne u autu. Ali to moze da se razvije i u narednim generacijama uredjaja. Cena bi bila prikladna konkurenciji ali znatno manja, a ovaj uredjaj bi se mogao naci u SBB D3 paketu kao i u slobodnoj prodaji.

Uredi Srbiju

Cedomir Sindjic

U pitanju je interaktivni sajt koji je usko vezan za zastitu zivotne sredine kao i za bolje uslove zivota kako u Srbiji tako i u ostalim drzavama bivse Jugoslavije.
Sajt je zamisljen kao sistem pojedinacno za svaki grad, gde bi svaki gradjajnin, pocev od svoje mesne zajednice, pa navise, mogao da posalje sliku uz tekstualni komentar ili video materijal (Ekoloskih, zivotnih i komunalnih problema) kao i putne infrastrukturne probleme (Rupe, znakovna ostecenja). Sve to bi bilo povezano sa sajtom "Sistem 48", gde bi svaki gradjanin imao povratnu informaciju sa svojom prijavom. Sajt je namenjen za reklamiranje i promociju reciklaznih projekata kao i preduzeca koja se bave reciklazom.Naravno, prostor je ostavljen za promociju lokalnih samouprava i drzavnih organa. Takodje na nivou opstine, ljudi mogu da potpisu online peticiju, koja ce takodje biti na sajtu. Sajt bi se zvao uredisrbiju.rs.
Domen za Srbiju je uzet prosle godine, dok za ostale drzave bi se uzeo po realizaciji ovog projekta.

Preuzmi odgovornost posle razvoda

Sanja Ciganović

Ideja su radionice za razvedene oba pola. Kako se izboriti sa novim obavezama, kako se organizovati, kako biti i dalje roditelj najbolji na svetu, kako stvoriti korektan odnos sa bivšim supružnikom. Naučiti polaznike, kroz radionice, kako da preuzmu odgovornost za novonastalu slobodu, i iskoriste je kreativno i konstruktivno.
Dati im mogućnost da razvod vide kao novi početak i novu Energiju.

Prodaj, trampi, doniraj

Natasa Damnjanovic

Organizacija mini-sajmova sirom grada, na nivou opstina, mesnih zajednica, kvartova i stambenih blokova kako bi se komsije druzile, poklanjale, razmenjivale ili prodavale stvari koje im vise nisu potrebne. Na njima bi gradjani mogli da se upoznaju, da se oslobode nepotrebnih stvari, steknu nešto što žele, pa i da zarade.

Gradjani bi na sajam donosili stvari koje im skupljaju prasinu po stanovima i, sto je jos vaznije, po podrumima i pozarnim stepenistima, sto predstavlja potencijalnu opasnost.

Organizuju se
a) Sezonski (proleće i jesen ili na početku svakog godišnjeg doba
b) Jednom mesečno?

Organizuju se u središtu stambenih blokova

Sajmovi bi potencijalno imali i humanitarni karakter, jer bi odredjeni broj ljudi donirao svoje viskove koje bi organizatori distribuirali dalje

Organizaciju sajma treba da podrze
1. Mesna zajednica ili opstina
2. Komunalna preduzeca poput Gradske cistoce i Zelenila Beograd
3. Komunalna inspekcija
4. Mediji

Mobilni kozmeticar

Gordana Gostincar

Želim da pokrenem program-posao mobilnog kozmeticara ,koji pruža usluge klijentima u stanu.Klijenti koji zbog posla ne mogu da dolaze u salon.Starija lica koja žele da se neguju a ne mogu da dodju u salon.Da se povežem sa domovima za stara lica ,koja žele da se neguju .Sve to po ugledu na kolege koje već uspešno posluju u americi i engleskoj.
To bi bili tretmani lica,pedikir ,manikir ,razne masaze i već po ispitivanju klijenata po želji i potrebama bi se pružale usluge.
Ispitivala sam tržište i ovo još niko ne radi u Srbiji ...osim mene

Eco Classroom

Milica Markovic

We want to create and build community building which inspires and motivate all ages, a realistic and flexible alternative to historical temporary classrooms. Research shows the design of a classroom at primary school level can boost learning progress by up to 16% in a single year so considered sustainable school building design will have a direct impact on the learning achievements of our children. Building a green classroom for the future, where all children will be empowered to come to read, research and contribute to developing ecological awareness. Also, all school teachers will have the opportunity to hold their classes in this space. This classroom will be used for educational training, workshops, and promotion of eco-lifestyle.
This idea has already been awarded 10.000e as one of the 100 best ecological initiatives in the world in 2016. (http://www.100projetspourleclimat.gouv.fr/en/winners) and we need more support to finish this project.

Purrrrkić

Milica Vasić

Izgradnja parka za ljubitelje mačaka po uzoru na park za pse

Koncept store

Ivana Mali Vukelic, Snezana Jovanovic

Koncept nase ideje jeste mesto okupljanja gde se spajaju: umetnost knjizevnost, arhitektura, dizajn, moda, muzika, ugostiteljstvo i turizam..To ce biti Koncept store u kome ce ljudi imati prilike da vide i kupe proizvode nasih renomiranih umetnika izlagaca, u tom prostoru ce se nalaziti knjizara u kojoj ce se pored prodaje knjiga odrzavati knjizevne veceri, berza stripova..U ponudi ce biti organizovane muzicke i filmske veceri..i publika ce imati prilike da provede svoje vreme u prijatnom ambijentu kafe restorana naseg Koncept Stora..Cilj naseg projekta jeste centar zbivanja kulturnih desavanja i popularizacije prodaje nasih kako umetnickih, kulturnih tako i ugostiteljskih proizvoda.

GREEN IS GOOD- povratak prirodi

Milica Cvetkovic Stosic

U pitanju je, dakle, centar za razvoj decijih interesovanja koji bi eventualno jednog dana
prerastao u vrtic i osnovnu skolu. Moja poslovna ideja namenjena je deci Novog Sada koja su u ovo vreme ubrzanih promena u polju nauke, tehnike, komunikacionih tehnologija, kao i u okruzenju u kojem dominiraju sofisticirane igracke, sarenilo i buka, gotovo potpuno otudjena od prirode. Novi Sad je, dakle, u pitanju. Drugi po velicini grad u Srbiji sa oko 300.000 stanovnika i niti jednim centrom/vrticem ovog tipa. Dobar deo pomenutih nema cak ni dvoriste, a i kada ga imaju retko ga koriste. Umesto vremena provedenog u prirodi i u skladu sa prirodom, umesto odrastanja ispunjenog ukusima, mirisima i bojama, deca nam dane provode u skucenom prostoru zatrpanom sarenim plasticnim igrackama gde ih cesto salju i u kaznu jer ne zele da sede mirna satima.
Realizacija ideje Green is good, bila bi moj skromni doprinos u
odgajanju generacija sa zdravim odnosom prema prirodi i zivotu uopste.

FonFilm - (kon)kurs za snimanje filma mobilnim telefonom

Nevena Saletović

„FonFilm“ je onlajn (kon)kurs filmskog stvaralaštva dece i mladih koji je fokusiran na upotrebu novih tehnologija – mobilna obrazovna platforma sa snimljenim lekcijama o digitalnom filmu. Imajući u vidu da su mladi okruženi uređajima sa integrisanim kamerama, a sa ciljem da unapredimo njihovu medijsku pismenost, osmislili smo mobilnu platformu na kojoj se nalazi onlajn kurs snimanja filma mobilnim telefonom. Kurs će se oglašavati kao nagradni konkurs za najbolje kratkometražne filmove snimljene mobilnim telefonom dok će uputstvo za prijavljivanje voditi kroz edukativne video klipove u kojima su lekcije, tj. saveti za snimanje filma mobilnim telefonom. Lekcije će, uz pomoć profesionalaca angažovanih u KC Baraka, snimati polaznici škole filma koji su uzrasta od 12-25 godina čime će se omogućiti olakšana komunikacija se krajnjim korisnicima mobilne obrazovne platforme „FonFilm“. Ova ideja nudi inovativni pristup obrazovanju, a doprineće medijskoj pismenosti i opštoj informisanosti mladih.

FINALISTA: Drvo i Tehnologije

Andrija Tomić

Praćenjem svetskih trendova u dizajnu i tehnologijama,
došao sam na ideju o stvaranju brenda i proizvodnji uređaja od drveta u It industriji,koji mogu zadovoljiti potrebe kupaca u što traženijim modernim enterijerima i naravno u smislu praktičnosti upotrebe,sa zadovoljavanjem ekoloških standarda.
Proizvodnja se odnosi na uređaje u drvenim kućištima visokog kvalitea...punjače za mobilne telefone,police za Tv uređaje sa mehanizmima za sakrivanje uređaja u samu policu,uređaje za prenos Tv signala,police sa ugrađenom svom potrebnom opremom za multimediju (bez previše kablova),radne stolove opremljene Usb priključcima,napajanjima i punjačima za uređaje...i još mnogo toga.
Posedujem stranicu koja je već realizovala nekoliko projekata na Facebook-u i Instagram-u
WoodArt.Serbia
www.woodart.rs

Enerfood

Spomenko Todorović

Prerada šumskih plodova(dren, šipurak, glog itd), voća(malina, kupina, jabuka,banana itd)povrća(šargarepa, krompir, kelj itd.)Vino, pivo, mleko itd.
Na jedan specifićan naćin pretvaranje u dugotrajan, ljekovit, visokoenergetski proizvod kako za jelo tako i za piće.Ima mnogo ciljeva:bogatija i zdravija ishrana, rešavanje globalnog problema viška hrane, edukativni i EKOLOŠKI globalni aspekt.Problem u trgovinskim lancima za hranu koja je pri kraju roka trajanja.Problem za poljoprivredne proizvode koje su lošijeg kvaliteta i koje ne odgovaraju propisanim dimenzijama.Problem kod viška proizvodnje prehrambenih proizvoda.Globalni problem hrane u zemljama koje su nerazvijene, kako za proizvodnju tako i za skladištenje.Prerada koja je svima dostupna i isplativa.

Etno biznis poklon

Jasminka Trninic

Proizvodnja unikatnih poklona za biznis partnere raznih preduzeca i kompanija u Srbiji sa etno motivima rucne izrade ,visokog kvaliteta.U dugorocnom planu je obuka i zaposljavanje osoba sa invaliditetom.

POBEDNIK: HUB edukativnih inovacija

Milan Petrović

"HUB edukativnih inovacija" je ideja o #OpenSpace-u u kome ćemo učenicima otvoriti ceo svet inovacija koje pripadaju 2017. godini, ali ne i obrazovnom sistemu u Srbiji 2017.
Zamislite slobodan prostor, bez pregrada, a pun gdegod pogledate: u jednom uglu roboti za programiranje, u drugom 3D štampači, u trećem neki brejnstorming na pametnoj tabli, volontere i stručnjake koji drže predavanja i razgovaraju/misle sa svima ravnopravno.
Želimo mesto na kome će oni koji imaju želje moći da razvijaju svoj talenat, a ne da čekaju kaskajući za prosekom svoje učionice. Želimo da pomognemo svima da uče drugačije. Želimo da svima ponudimo ono što je naša prosveta zaboravila ili nikad nije imala: lični pristup i predmete kao što su preduzetništvo, marketing, razvoj ideja, snalaženje sa informacijama i još mnogo toga.
Imaćemo naravno i veb platformu. Razvili smo već sistem podrške i nekoliko kurseva, ali želimo da inoviramo što više predmete i otvorimo se za što više dece. Za to nam treba pomoć.

AgroUrban

Ilija Veselinović, Aleksandar Ristić, Milan Laketić, Suzana Sekulić

Urban agriculture involves a set of activities that take place in the city, usually on balconies or inside the apartment. The most important parameters are those that have an impact on the growth and size of the products. The platform processes the data and generates recommendations for watering, fertilizing and spraying area. The platform will be used in order to make a rational decision in urban areas. App allows the exchange of knowledge and resources of different cultures and thus users are connected with other urban farmers. App allows users to distribute, promote and brand their product. It allows the visualization of data and generate reports to reduce user costs. Our mission is to educate and motivate the public to be engaged in agriculture in urban areas and to connect households, markets, local government and small farmers. The aim is to increase the quality and availability of agricultural products for consumers and thereby to improve the profit for urban farmers.

FINALISTA: Flying ads

Filip Tenzera

Ideja je zapocinjanje revolucije u oblasti marketinga sa proizvodnjom prvog mobilnog, leteceg bilborda.
Leteci bilbord, kako volimo da kazemo, je inovativni projekat koji u svojoj osnovi koristi tehnologiju bespilotnih letelica. Cilj je projektovanje dronova koji bi u svojoj strukturi imali specijalno definisanu povrsinu za oglasavanje kao i mogucnost potpune autonomije leta.

SCENOGRAFIJA UMA (patentiran, zasticen)

Amina Avdic

Sneografija uma je projekat koji je nastao inspiracijom za dubljim tumačenjem prostora u pojmu definicije “scenografija”. Projekat se bavi “nevidljivim svijetom” umjetnika, dramaturgijom njhovog pokretačkog opusa i njihovog umjetničkog izraza. SCENOGRAFIJA UMA na jedinstven način tretira biografiju umjetnika. Ne kroz pisanu i romansirnu formu, već kroz fizičke
elemente, kreirane u kompoziciji scenografije, u koju će svako moći ući i sam stvoriti misao i mišljenje o svijetu jednog umjetnika. Osnovni zatadak projekta je shvatanje ljudskog apstraktnog uma i pokušaj da se on kao takav pretoči u sagledivu formu. Izazov projekta je spoj rivalstva između konkretnog (scenografija kao forma) i apstraktnog (um umjetnika kao element). Umjetnici su: Danis Tanović (reditelj), Boris Ler (glumac), Mario Knezović (muzičar), Ivana Nedeljković (umjetnica), Damir Niksić (konceptualni umjkonceptualni umjetnik), Ivan Bosiljčić (glumac) , Stjepan Roš (arhitekta), Jelena Stupljanin (glumica)..

Outhide festival

Goran Radisavljević

Outhide predstavlja društveno i humanitarno osvešćen događaj i kao takav, zalaže se za poboljšanje životnih uslova i podizanje svesti o važnosti kulture, porodice i omladine na istom tragu. Festival je organizovan tako da njegove aktivnosti animiraju dve osnovne ciljne grupe – porodicu, putem dnevnog programa i mlade, kroz večernji muzički program. Cilje je da sva prikupljena sredstva u toku festivala budu uložena u regionalni razvoj, pomoć najugroženijim slojevima stanovništva, pomoć drugim humanitarnim organizacijama, poboljšanje ekonomskog statusa građana razvojem turizma, pomoć afirmaciji mladih umetnika i edukaciju građana o značaju čuvanja i zaštite životne sredine.

Apkikacija za pametne telefone " Komunalac"

Bojan Krstivojević

Suština aplikacije je u tome da poboljša komunikaciju izmedju običnog gradjanina i gradskih uprava gradova. Naime, kako je nedostatak ljudstva u većini gradova na poziciji komunalnih inspektora, ova aplikacija bi omogućila da svaki gradjanin koji poseduje pametni telefon sa kamerom može biti vrsta komunalnog policajca. Jednostavnim slikanjem nekog komunalnog problema npr. (razbijeno svetlo javne rasvete, divlja deponija, polomljena klupa ili rupa na putu, pogrešno parkirano vozilo, nepokošena trava itd.) gradjanin pošalje sliku nadležnoj službi za određeni problem koja postoji u padajućem meniji aplikacije i time pomaže gradskoj upravi da realnije sagleda komunalne i infrastrukturne probleme. Uz to u napomeni bi mogao da predloži način rešenja. Lokacija problema bi se automatski aktivirala putem pametnog telefona. Ovo je osnovma ideja koja se može proširiti sa još mnogo usluga kao i za reklamiranje restorana, kafića hotela kroz aplikaciju. Jednostavna primena a može u svim gradovima RS

Tesla - The hidden Interview

Amina Avdic

Analizirajuci dokumentarce o Nikoli Tesli, dosla sam do zakljucka da je koji se ticu zivota i djela Nikole Tesle. Svi dokumentareci, produkcijski su zastarili a noviji su od prije 10-15 godina i ne pripadaju domacoj produkciji. Moj film bi se bazirao na jedan interesantan Teslin intervju, koji je od javnosti bio sakriven oko stotinjak godina. Intervjuisao ga je novinar John Smith 1988. u New Yorku. Sa obzirom da se taj dokument na internetu tretira u pisanoj formi, na youtub-u u formi auto citanja teksta - taj vrlo vazan intervju je sveden ni na kakav izraz i medji izraza je daleko od onog kako lik i djelo Nikole Tesle treba da se tretira. Radili bi igrani film tog dogadja, scena u hotelskoj sobi, Tesla i novinar. Production design iz perioda stila 1980-tih. Dva do 4 glumca i ekipa produkcije. Snimali bi u Beogradu. Cilj je edukacija mladih i drustva, stranaca ovim filmom, propaganda Teslinog intervjua koji daje novu perspetivu njegovih misli, sa nasih prostora u svijet.