PRIJAVLJENE IDEJE

Edukativna kampanja i program sterilizacija/kastracija za napuštene šapice na teritoriji grada Kragujevca

Radmila Filipović

Osnovni cilj ideje je edukacija stanovištva na teritoriji grada Kragujevca o problemu napušenih životinja, o odgovornom vlasništvu i značaju sterilizacija/ kastracija kao i sprovođenje konkretnih mera za rešavanje trenutne situacije kroz sterilizaciju 100 pasa i mačaka.
Edukacija bi se odvijala kroz edukativne radionice i deljenje propagnadnog materijala. Specifičnost ove ideje jeste što bi se edukativna kampanja bazirala i na ruralna područja Kragujevca u kojima postoji veliki problem napuštanja i neadekvatnog čuvanja životinja. Većina pasa i mačaka po seoskim domaćinstvima nije sterilistana što dovodi do neplanskog povećanja populacije napuštenih životinja.
Osim direktne edukacije stanovništva i deljenja letaka predviđeno je i snimanje kratog filma koji bi bio prezentovan na društvenim mrežama i kanalima SBB mreže. Cilj ovog filma jeste da ukaže na problem napuštanja životinja I neodgovornog vlasništva u cilju poboljšanja života pasa ali i stanovništva u lokalnoj zajednici

Put mladog preduzetnika - Sajam omladinskog preduzetništva

Marijana Marinković

Opšti cilj projekta je da kroz promociju uspešnih mladih preduzetnika doprinesemo razvoju preduzetničkog duha kod mladih i da kroz edukaciju mladih doprinesemo povećanju broja i održivosti omladinskih poslovnih inicijativa.
Активност 1 – Информативно едукативна серија предавања по називом Пут младог предузетника намењена је промоцији примера добре праксе као и промоцији програма Сајма омладинског предузетништва, практично у пет универзитетских градова у Републици Србији (Београд, Нови Сад, Ниш, Нови Пазар, Крагујевац)
Aktivnost 2 – Priprema i promocija Sajma omladinskog preduzetništva
Aktivnost 3 – Realizacija Sajma omladinskog preduzetništva. Sajam će biti koncipran tako da na njemu predstavimo kako ide put od preduzetničke ideje koja je donekle razvijena pa do uspešne kompanije i gotovog proizvoda ili usluge koji su ponuđeni tržištu.
Ovaj događaj će se realizovati u periodu od 13. do 15. decembra.

TRIS centar

Snezana Djordjevic

Startap kompanija koja iznajmljuje elektronske uređaje za pomoć starijim osobama.
Uređaj ima samo jedno dugme, upravo iz razloga jer je starijim osobama teže da idu u korak sa novim tehnologijam.
Pritiskom na dugme automatski se upućuje poziv operateru i on u zavisnosti od potrebe šalje hitnu pomoć, vatrogasce, vodoinstalatera, .... Takav uređaj već postoji, ne na našem tržištu, ali je svakako dostupan. U daljem razvoju moguće je napraviti dogovor sa privatnim klinikama.
Posao u call centru mogu da rade i osobe sa invaliditetom. Možemo da imamo dogovor sa potrčkom, kao stalni klijenti da imamo popust na usluge, 10-15 %, a da pored toga imamo I svog potrčka koji će biciklom da donosi hranu ili lekove.
Uređaj je namenjen penzionerima, samohranim roditeljim, osobama sa invaliditetom, nepokretnim osobama ( da imaju sigurnost i kada staratelj nije tu) a svakako su usluge dostupne kome god je to potrebno.
Korisnicima stojimo na raspolaganju 24/7.

Immerse Yourself

Milan Krečković

Tehnološki bum nam je pružio mogućnost da priče ispričamo na inovativan i zanimljiv način, kao nikada pre. Stavljanjem VR naočara, veoma lako se možete naći u središte bilo koje priče, u bilo kom delu sveta - u prošlosti ili budućnosti. Specijalnom kamerom koja ima mogućnost snimanja 360 stepeni i VR naočarima, omogućićemo gledaocu da barem na trenutak prošeta tudjim cipelama. Zahvaljujući jednom ovako modernom medijumu, celim telom ćete doživeti neverovatno iskustvo, i osećaćete se kao da ste zaista prisutni u tom paralelnom prostoru. Prikazanu situaciju gledate iz prvog lica, i primetićete da vidite punih 360 stepeni, u svim pravcima. Zbog toga svoju prisutnost osećate na dublji način, dublje se povezujete sa likovima koji su prikazani, i imate osećaj kao da zaista boravite medju njima.
Ideja nam je da SBB, u okviru svog D3go paketa, koji je namenjen gledanju televizije na smart telefonima i tabletima, korisnicima ponudi poseban kanal za gledanje VR sadržaja.

BioMassNet

Bogićević Ivan

Suština BioMassNet-a je ostvarivanje e-trgovine preko internet platforme, dok je predmet trgovanja kupo-prodaje biomase. Ovakva platforma omogućava jedinstven pregled ukupne ponude ovog vida alternativnog izvora energije na nivou čitave države, a ujedno i olakšan put potencijalnim kupcima da dođu do željenih količina ovog energenta. Na taj način se pruža mogućnost svakom registrovanom članu sajta da ponudi svoju količinu, predloži cenu(ona može biti kao i cena na evropskom tržištu, ili nešto niža), i bez posrednika izvrši prodaju svog proizvoda. Kupcu se otvara mogućnost da u zavisnosti od cene, udaljenosti, količine, odabere željenog prodavca i od njega kupi željeni proizvod. Postojanje platforme uticalo bi na veću promociju alternativnog izvora energije, zbog dobrobiti koje se mogu ostvariti (materijalni i nematerijalni smisao).

Poboljšanje svetlosnog saobraćajnog signala za uslovno skretanje

Nenad Javorina

Primetio sam da je svetlosni saobraćajni signal "uslovno skretanje"(pogotovo uslovno u desno) obozavan kod vozača(sto je i logično). Ali sam primetio takodje i da pešaci vole svetlosni signal na raskrsnicama "dozvoljen prelazak preko pešačkog prelaza" (zeleni pešak), pri čemu svi gledaju samo sebe, a ne i drugog učesnika koji im dolazi sa leve/desne strane i ima upaljen gore pomenuti signal.
E sad, pošto znamo da su pešaci ranjiva kategorija učesnika u saob., za razliku od bilo kog drugog učesnika. ja sam hteo da pomognem vozačima i obavestim ih kad da će se pešacima uključiti zeleno svetlo, kako bi se pomenuti vozači zaustavili ispred linije zaustavljanja, a ne na pešačkom (što nije bezbedno i ne odgovara pojedinim pešacima-koja koriste ili guraju kolica za decu i kolica za nemoćna lica), tako što bi im uz pomenutu zelenu strelicu, dodao žuto svetlo, koje bi se palilo, sekund pre faze za zeleno pešačko i trajalo duž iste i time obaveštavalo vozače da se zasutave ispred stop linije.

Route by Me

Predrag Dragosan

Izrada moderno dizajniranog web servisa i aplikacije namenjene prvenstveno stranim turistima (bekpekerima, avanturistima, ljubiteljima kulture…) koji na drugačiji način žele da upoznaju bogato kulturno naleđe Srbije (antičko, srednjovekovno, moderno…). Aplikacija kroz nekoliko interesantnih pitanja analizira profil turiste, njegova interesovanja, želje i u skladu sa time kreira rutu praćenu aktivnostima koje bi bile po korisnikovoj meri. Na taj način, predložiće mu lokalitete i priče koje će baš njemu biti interesantne, mesta na kojima bi mogao da nađe odgovore na pitanja koja ga interesuju, ugostiteljske objekte koji će odgovarati njegovom ukusu, tip prenoćišta koji želi i ostale prateće aktivnosti koje će njemu biti zanimljive. Kao krajnji rezultat korisnik dobija svoju personalizovana rutu koja obuhvata sadržaj i aktivnosti kakve je odabrao na svom putovanju kroz upoznavanje prošlosti Srbije.
Projekat je jedinstven po tome što na inovativan način promoviše kulturno turističk

(Ni)FoTurizam

Olivera Milošević

Uradili smo prvi, za početak, foto onlajn vodič: https://drive.google.com/file/d/0B9zhnrVsT2LgXy1TOE1ZMXZ0NjA/view
Želimo da ga unapredimo, da uradimo i zeleni foto vodič izletničkih i atraktivnih lokacija u prirodi, odnosi se na Niš i okolinu, pa onda i na Jug Srbije. Jedinstveni foto onlajn vodiči su ispunjeni umetničkim fotografijama koje odišu duhom grada i mesta koja su na fotografiji, po tome se razlikujemo. Takođe su u njemu linkovi za detaljnim objašnjenjima...Na terenu ćemo raditi i promovisati onlajn vodiče na međunarodnom volonterskom kampu od 31.07. do 11.08., sa mladima iz Srbije, Španije, Italije, Meksika i Rusije, očekujući podršku grada(u jednom delu projekta). Sve to bi smo unapredili aplikacijama i dostupnijim informacijama o našim onlajn vodičima za turiste i potencijalne turiste. Za početak za Niš...

Srpki Online

Milica Miljković

Želimo da napravimo online prlatformu za učenje srpskog kao stranog jezika. Platforma je namenjena srpskoj dijaspori, nacionalnim manjinama u Srbiji i svim entuzijastičnim strancima koji žele da uče srpski. Platforma bi imala besplatan deo - besplatan materijal za učenje i komercijalan deo - mogućnost zakazivanja časova sa profesorima srpskog. Osim što bi platforma bila velika pomoć u učenju - što je osnovni cilj, pružili bismo priliku i mladim rofesorima srpskog za novo poslovno iskustvo. Profesori bi imali svoje profile na platformi kao i rejting na osnovu ocena učenika, a jedan od uslova da postave profil na platformi bi bio da dele znanje i besplatno - učestvujući u kreiranju besplatnog materijala za učenje. Tako bismo imali "samoodrživu" platformu koja bi i nezavisno od zakazanih časova kreirala trajnu vrednost - lekcije koncipirane po najsavremenijim metodičkim principima, sistematizovane po nivoima znanja, starosnom dobu i interesovanjima učenika - dostupne svima besplatno!

Multideja

Aleksandar Milivojevic

SBB it akademija i skola telekomunikacija, cilj, skolovan kadar i direktno zaposlenje...

Turbine na vetar, cilj, unifi na slabo dostupnim mestima, napajanje za elektricne stanice za dopunu elektricnih automobila (buducnost)...

SBB banka, cilj, pff kad mogu mts i telenor, zasto ne bi mogao i sbb?

Rekoste nesto za drustvo, da se ljudi druze? SBB hotspots, tematski parkovi ili mozda LoL bar, obzirom na to da je sve popularnija igra kod nas...

Parkovi za Beograd

Jelena Ivankovic

Ideja projeka je da se renoviraju parkovi u Beogradu. Ofarbale bi se i renovirale ostecene klupe, popravile bi se pokvarene klackalice, ljuljaske, sto bi doprinelo bezbednosti dece u parkovima. SBB bi tim putem mogao da se promovise putem stavljanja logoa.

Turistički bus

Olivera Milošević

Grad Niš doživljava ekspanziju turista, zbog otvaranja aerodroma i uvođenja većeg broja avio linija. Niš je interesantan, ne zbog svoje posebne arhitekture i sl., veđ zbog pristupačnih cena smeštaja, zbog dobre kuhinje, gostoprimljivih ljudi, kao i zbog bogate kulturno istorijske baštine. Uvođenjem Turističkog busa, koji ne bi bio aktuelan kao u najrazvijenijim turističkim mestima u svetu, privukli bi turiste da u kratkom vremenskom roku, organizovano upoznaju grad, a da ga nakon toga, mogu sami upoznati, detaljnim obilascima i razgledanjem.

Briketiranje loze i agrootpada

Branko Dimitrijevic

Proizvodnja briketa od mlevene loze, time se smanjuje potražnja za drvetom kao gorivom za grejanje, a samim time se čuvaju šume od seče. Briket može da se obugaćuje sa ekološkim aditivima radi boljeg i potpunog sagorevanja. MAterijal je besplatan jer poljoprivrednici odstranjenu lozu stavljaju na ivice svojih vinograda i pale u slučaju da nema ko da ih pokupi.

Vurtuelna info soba

Olivera Milošević

Predlažemo da u jednoj prostoriji, galerijskog tipa, koja može da primi min 30ak sedećih mesta, instaliramo virtuelnu sobu, tačnije, da projektujemo u 3D, postoje primeri za to u svetu, na dva zida, na sva 4 zida, na dva platna/zida, npr kao u bioskopskoj sali 3D projekcija, turističku info turu grada Niša i okoline. Bila bi to kratko informisanje za turiste, što bi im bilo polazno mesto za konkretne planove. Bila bi atrakcija i za ekskurzije, za manje grupe i sl. Ili bi grad preuzeo na dalje korišćenje ili bi smo mi u privatnoj režiji ovaj vid aktivnosti pretvorili u biznis. Smatramo da bi ovako nešto bilo od koristi razvoju turizma i privlačenje potencijalnih turista. Projkcije bi se dešavale na svakih 10 do 15 min, ili na zahtev turista. Projekcija bi se plaćala, ili bi bila besplatna a finansirala bi se od reklama.

Dečiji vrtić snova

Kristina Blažić

Živimo u najlepšem gradu, gradu ljubavi i sloge, gradu Novom Sadu.
Pošto je večiti problem i veliko pitanje za predškolsku i jasličarsku decu. Volela bih da omogućimo društvenoj zajednici projekat PU Vrtić koji bi primio oko 1500 dece, da roditeljima koji imaju decu uzrasta od 6 meseci -6 godina pružim stručnu podršku u obavljanju roditeljskih uloga, za kvalitetnu podrčku razvoja dece. Kao i saradnju sa drugim vrtićima i okruženjem u obezbeđenju kontinuiteta razvoja, vaspitavanja i učenja dece. Realizacija ovog projekta podrazumijeva zakup adekvatnog prostora, nabavku potrebne opreme i repromaterijala, kao i angažman potrebnog broja radnika, sa odgovarajućim stručnim kvalifikacijama. Za potrebe funkcionisanja vrtića, planiran objekta površine od 800 m2, koji mora biti u potpunosti prilagođen potrebama boravka djece sa zelenom površinom od 400m2. Pod zelenom površinom podrazumevam zasađene boriće i dečije igralište. Bilo bi lepo da je u sklopu zoo vrt.

Odo Ride

Marko Scepanovic

Odo Ride je sistem ekološkog urbanog uslužnog prevoza, koji koristi laka smart vozila za prevoz putnika u modernim urbanim sredinama, gde su najveći izazovi smanjivanje prostora, zagađenje sredine i nedovoljna efikasnost prevaziđenog sistema saobraćaja.

Kompaktne dimenzije, atraktivan dizajn, ekološki održivi električni pogon i solarni panel na krovu, čine ga idealnim savremenim rešenjem svakodnevnog gradskog prevoza.

Smart sistem čine mobilna aplikacija, za olakšan pristup korisnicima, i baza podataka, koja omogućuje
„data-majning“ korporativnim klijentima.

Ciljevi su
- unapređenje usluge transporta putnika (građana, turista) u urbanim sredinama,
- održivi razvoj (proizvodnja, usluga)
- zaštita životne sredine, smanjenje zagađenja (imisija, buke),
- povećanje efikasnosti uslužnog urbanog transporta,
- ušteda prostora,
- razvoj smart sistema (mobilna i web platforma),
- razvoj održivog biznisa na regionalnom i međunarodnom nivou

DECA NA INTERNETU

Nenad Radović

Multimedijalna pozorišna predstava o zloupotrebi dece na internetu. Predstavu čine četiri različite priče, od kojih svaka obrađuje jedan od načina zloupotrebe dece na internetu: Pedofilija i lažni profili na društvenim mrežama, Zavisnost od interneta, Krađa identiteta na internetu i Trgovina decom putem interneta.
Cilj predstave je edukacija dece i mladih ljudi o ponašanju i bezbednosti na internetu.

Sa Vihorom u pozorište

Dušan Sinđić

Ideja "Sa Vihorom u pozorište" nastala je iz terenskog istraživanja koje je produkcija "Teatra Vihor" imala priliku da utvrdi. Kao putujuće pozorište do sada smo sa našim predstavama posetili 17 gradova širom Srbije i na tim putovanjima ustanovili smo da je u određena, po veličini manja mesta skoro nemoguće otići, pre svega iz finansijskih razloga. Naime, većina seoskih sredina nema gotovo nikakvu priliku da poseti predstavu u svom Domu kulture ili Mesnoj zajednici jer ta mesta nisu privlačna destinacija za putujuća pozorišta. Jedna nezavisna produkcija, kao što je "Teatar Vihor" zavisi isključivo od sopstvenih prihoda od karata, ukoliko tim prihodima igranje predstave ne može da se isplati, mi nismo u mogućnosti, uprkos velikoj želji, da posetimo ta mesta.
Upravo ovde leži glavni poriv za razvoj ideje "Sa Vihorom u pozorište".
Na našim putovanjima želeli smo da pozorište priuštimo i onim gradovima/selima koja nisu u mogućnosti da sama finansiraju dolazak pozorišta kod njih.

PLUPokretanje

PLUP Platforma za lutkarsko pozorište

Ideja o PLUPokretanju - pokretanju i održavanju aktivne onlajn platforme posvećene lutkarskom pozorištu - nastala je kao reakcija na (po našem mišljenju nepravednu) zapostavljenost lutkarskog teatra na našim prostorima. Ovoj situaciji doprinosi nedovoljna prisutnost u medijima, nedostupnost sadržaja stručnih publikacija, uopšte mala vidljivost na kulturnoj sceni. Sa druge strane, lutkarsko pozorište nudi fantastične izražajne mogućnosti koje su stimulativne kako za umetnike, tako i za publiku (koju u većini čine deca).
Razvijanje i aktivno vođenje onlajn platforme sa fokusom na lutkarski teatar ima za cilj informisanje javnosti, produbljivanje razumevanja ove umetničke forme, kritičko sagledavanje savremenih dešavanja, kao i otvaranje mogućnosti širenja saradnje i znanja među profesionalcima. Cilj je, u najširem smislu, razvoj publike i popularizacija i stvaranje povoljnih uslova za razvoj lutkarskog pozorišta.

INAT - najbolji alat za maksimalne rezultate mladih

Milena Milicevic

April u Beogradu 2017. godine će ostati upamćen i po prvom INAT samitu koji je okupio 250 ambicioznih mladih ljudi i 25 predavača iz 10 zemalja sveta. Cilj programa je bio da učesnici saznaju kako graditi uspešnu globalnu karijeru u Četvrtoj industrijskoj revoluciji.
Toliko lepih priča smo doživeli: od 20 srednjoškolaca programera koji su netremice pratili predavanja na engleskom u prvom redu do toga da se strani gosti zaljubljuju u Beograd sa željom da svoje poslovanje vode iz Srbije.
Sada, uz pomoć SBB fondacije INAT samit tim hoće da podigne lestvicu desetostruko. Na INAT samitu 2.0 u aprilu 2018. godine želimo da umrežimo 1000 mladih iz regiona i evropskih centara preduzetništva. Pošto se prave inovacije dešavaju između dva INAT samita, SBB-ovu podršku vidimo i u kreiranju prvog INAT samit mentorskog programa koji će putem jutjub kanala sa INAT samit govornicima 2017. godine, kao i susreta uživo od septembra 2017. do marta 2018. godine dopreti do više hiljada mladih ljudi.

Ko to tamo ceka?

Ivan Brkljac

Projekat je fokusiran na cetiri autobuska stajalista u Mokrinu, koja su trenutno u vrlo losem stanju. Cilj projekta je obnova ovih stajalista, ali i njihov redizajn koji bi doprineo oplemenjivanju javnog transportnog prostora. Svaka stanica bi imala drugaciji dizajn ali i dodatnu namenu, pored one osnovne. Jedna od stanica bi takodje imala i funkciju otvorene biblioteke, u okviru koje bi bila instalirana zasticena polica sa knjigama, a koje bi lokalni stanovnici mogli da koriste po zelji. Pored ove, postojale bi i stanice koje bi bile dizajnirane kao otvoreni garderober, na kojoj bi ljudi mogli da pozajmljuju odecu po potrebi, zatim kao basta, koju bi prolaznici mogli da zalivaju i odrzavaju. Cetvrta stanica bi bila otvorena galerija, na kojoj bi bile izlozene fotografije lokalaca. Na ovaj nacin zelimo da podignemo svest o znacaju cuvanja javnih mesta u selu, ali i da pruzimo dodatne funkcije ovih stajalista, te podstaknemo interaktivnost.

Earbuddy

David Radulović

Svi mi se svakodnevno izlažemo akustičkom stresu. Bez obzira da li nam smetaju bučne komšije ili nam bušilica pored nas stvara bol u glavi, često poželimo da se svet oko nas utiša, bar na kratko.
Earbuddy je pomagalo (ortoza, stručno rečeno), namenjena regulaciji zvuka koji ulazi u ljudsko uho. Obavlja čitavu paletu različitih funkcija, od obične slušalice i prepoznavanja ljudskog glasa do utišavanja i filtriranja zvuka po različitim kriterijumima (kuća, noćni klub, fabrika/radno mesto, gradski prevoz, itd.). Kotrola se vrši preko aplikacije u mobilnom telefonu, putem bluetooth-a. Uređaj pomaže smanjenju akustičkog stresa, olakšava komunikaciju i popravlja kvalitet života. Planirano je da se pravi po meri pojedinca (custom made), ako tehnologija to dozvoli.

POBEDNIK: Priče dvoglavog orla

Dušan Miletić

Naša ideja tiče se stvaranja jedinstvenog dokumentarno-igranog serijala koji će prezentovati neobična mesta i lepotu naših krajeva, kroz prizmu, istorijskih činjenica, s jedne strane, a s druge strane- mitova i legendi, kojih malo ima u literaturi, a koje kao bitan element narodne kulture najbolje govore o esenciji ovog podneblja.
Discovery i Histori neguju forme koje su veoma prijemčive za publiku svih kontinenata, pa naši ljudi veoma često mnogo više znaju o istoriji, mitovima i legendama drugih zemalja, nego što je to primer sa pričama u vezi sa sopstvenim blagom. Rekonstrukcijom događaja, uz pomoć scenskog nastupa, sinergijom naracije i arhivske građe, možemo oživeti dvorce, ponovo predstaviti velike bitke i građevine koje odišu mistikom vekovima. SBB najbolje zna kakvog odjeka može imati takav serijal. SBB može direktno oživeti našu ideju, koju kao naš partner sa ponosom može uvrstiti u programsku šemu svojih kanala. To bi bio naš prozor u svet!

PrviProjekat.org

Jelena Kodic

Internet platforma za učenje vođenja projekata (project managementa) za sve one koji imaju dobru ideju, ali ne znaju kako da je prevedu u delo. Prvenstveno je namenjena mladima, ali i svima onima koji žele da nauče da razmišljaju projektno.
Cilj je da na platformi bude dostupno 7 osnovnih modula: razrada ideje, planiranje, timski rad, ciljna grupa, odnosi sa javnošću, prikupljanje sredstava (fundraising) i upravljanje finansijama. Osnovnim modulima bi pristup bio besplatan.
Potom bi se razvijali napredni moduli za koje bi se plaćala nadoknada, a novac zarađen na taj način bi bio uložen u održavanje platforme, kao i projekte koje podržava Balkans, let's get up!.
Sami moduli bi bili razrađeni prema metodologiji s kojom radimo godinama i koja je sumirana u knjizi "Initiative Cookbook" http://www.mitost.org/en/about-us/mitost-editions/initiative-cookbook.html

Adria Daily magazin

Marko Cvetković

Radi se o regionalnom magazinu koji stvaraju mladi ljudi širom ex YU regije, a koji sgvojim pričama doprinose bolje upoznavanju i razumevanju tuđe kulture, postulata, života itd. Cilje je da podignemo magazin na viši nivo i umrežimo pozitivne i dobre ljude i time pokažemo da sami kreiramo svoju realnost.