PRIJAVLJENE IDEJE

Uradi-zaradi

Dragana Jovčić

Uradi-zaradi je sajt na kome zauzeti ljudi poput bankara, advokata, preduzetnika, mame sa malom decom, penzionera mogu da postave neki jednokratan zadatak( čišćenje i peglanje, sitne popravke, prenošenje teških stvari, kratak prevod, nabavka karata za koncerte, čuvanje ljubimaca i slično),i tako ga delegiraju nekom drugom (studentima, nezaposlenima i domaćicama) koji su zainteresovani za zadatak. Postavljači sami određuju cenu koju će platiti za potrebnu usluga, određuju vreme i mesto, detaljno opišu zadatak i po tim parametrima se izvršioci prijavljuju. Naši korisnici mogu da dobijaju brzo i kvalitetno rešenje za pronalazak pravih kandidata, brz odgovor na njihove upite i rešavanje istih, premijum dizajn sajta i kvalitetan user expirience. Učesnici smo LIFTit konferencije na kojoj smo pobedili, EY Startup Weekend-a i prošli EY Growth Navigator.Biznis model je naplata različitih opcija na sajtu jer je Uradi-zaradi marketplace za povezivanje dve strane korisnika radi rešavanja zadataka

FINALISTA: "Alat"za mentalno zdravlje

Ana Mate

Naša ideja se odnosi na razvoj besplatne android/iOS aplikaciije "Krug Zdravlja". Aplikacija omogućava osobama sa mentalnim tegobama, ali i svima koji žele da unaprede svoje mentalno zdravlje, da se informišu, edukuju, potraže i dobiju pomoć. Činjenice pokazuju da mentalni poremećaji pogađaju preko 25% populacije, da su mentalni poremećaji drugi najveći zdravstveni problem srpskog stanovništva, mi sa druge strane, želimo da doprinesemo unapređenju mentalnog zdravlja, edukujemo, informišemo i pružimo podršku. Na ovaj način pomažemo i onima koji zbog prirode problema ne mogu da potraže pomoć (agorafobija, socijalna anksioznost), koji zbog udaljenosti nemaju pristup profesionalnoj pomoći, kao i onima koji zbog straha i stigme žele da ostanu anonimni. Aplikacija je namenjena pre svega mladima ( koji najviše koriste smart uređaje ) kao najranjivijoj kategoriji kad su u pitanju mentalni poremećaji. Istraživanja ukazuju da trećina srednjoškolske populacije pripada grupi graničnih i rizičnih.

Beogradski vodič

Dragan Đorđević

Ideja je da se prate događaji iz kulturnog i javnog života Beograda festivali,koncerti,izložbe,moda,performansi i da se ta dešavanja strimuju na društvenim mrežama, ili da osvanu sveže izmontirana odmah sutradan poput on line kulturnog dnevnika, žurnala metropole, izveštaja sa kulturnih dešavanja. Prestonica Srbije svakodnevno nudi sijaset zanimljivih sadržaja koje publika može da isprati preko weba uživo ili u vidu nekog paketa na mrežama post festum ...

FINALISTA: SBB LoRaWAN Belgrade smart city network

Nikola Ćurčić

Kako bi Beograd na vreme ušao u trku za razvoj IoT-a i Smart city koncepta, neophodna je mreža koja bi to omogućila.
Long Range WAN mreža - LoRaWAN, je osnova i kostur smart city koncepta.
Koristeći LoRaWAN, vek baterija ide i do 15 godina, što je inače i vek samih senzora. LoRaWAN je potpuno nezavisna mreža od ostalih i ne ograničava korišćenje drugih mreža, već ih samo upotpunjuje!
Naš ideja podrazumeva postavljanja LoRaWAN sistema, koji se sastoji od gateway-a i senzora, na teritoriji centra Beograda. Ovaj sistem može imati mnogo funkcija, poput merenja temperature, vlažnosti, zagađenosti vazduha i drugog, u realnom vremenu, ali je konkretna ideja kooperacija ove mreže sa već sveprisutnom UniFi mrežom!
Sistem bi se u prvoj fazi sastojao od parking senzora koji šalju informacije o slobodnim parking mestima! Pošto je grad već odlično pokriven UniFi mrežom, plan je razviti mobilnu aplikaciju koja se koristi preko UniFi servisa, te korisnike navodi do slobodnih parking mesta.

Uradi - Zaradi

Dragoslava Djordjevic

Uradi-zaradi spaja dve strane, one kojima treba pomoc oko nekog posla i one kojima treba dodatna zarada. Ove dve strane se spajaju uz pomoc aplikacije koja uz pomoc GPS-a odredjuje lokacije posla i onih koji zele da rade i omogucava im brz i lak kontakt. Poslovi kao sto su kosenje travnjaka, setanje psa ili iznosenje kauca mogu oduzeti necije vreme ili jednostavno korisnici nisu u mogucnosti da to obave sami. Uz pomoc aplikacije uradi-zaradi oni nalaze ljude koji se nalaze u blizini i koji ce to obaviti umesto njih. Oko placanja se samostalno dogovaraju.
Cilj ovog projekta je da ljudi koji nemaju dovoljno vremena ili koji zive sami i potrebna im je pomoc mogu to brzo pronaci ali i da oni kojima je potrebna dodatna zarada ili dzeparac to mogu zaraditi obavljanjem jednostavnih i kratkih zadataka, periodicno i kada im to odgovara.

FINALISTA: ReAnimacija - Rešenje za okruženje

Katarina Ćirilović Popović

U Srbiji je odnos građana i okruženja godinama ozbiljno poremećen. Neinformisanost i siromaštvo doveli su do toga da se esencijalne životne potrebe - od kvaliteta vazduha, vode i hrane, do kulture življenja - potisnu na dno liste prioriteta. Naša ideja je da se reanimaciji tog odnosa pristupi na dva fronta:
1. Edukacija: Produkcija i emitovanje (TV,internet) serijala 5 edukativnih dokumentarno-animiranih filmova. Naša prethodna dva videa su izazvala veliku pažnju javnosti što itekako ukazuje na delotvornost ovakvog pristupa aktuelnim problemima
2. Akcija:svaki video prati tematska akcija na terenu, tokom koje predstavljamo jednostavna rešenja za promenu svakodnevnih navika čime građane ohrabrujemo da zauzmu aktivan pristup poboljšanju kvaliteta života
Tematske celine serijala: Naša voda, Naša hrana, Naš vazduh, Naš otpad, Naš održivi razvoj. Konačni cilj je formiranje edukativne platforme koja doprinosi stvaranju proaktivne zajednice, spemne da prezume odgovornost za razvoj društva

Kondomat (Studentsko preduzeće)

Petrović Boško

Projekat koji Vam predstavljamo je Kondomat. U pitanju je automat za prodaju prezervativa kapaciteta 180 kondoma sa pregršt inovativnih rešenja.
Studentsko preduzeće je projekat Kondomat pokrenulo sa primarnim ciljem da se kod mladih probudi svest o značaju zaštite prilikom odnosa, a očekivani rezultat projekta se odnosi na smanjenje različitih vrsta polno prenosivih bolesti koje se sve češće javljaju kod populacije mlađeg uzrasta.
Plan kratkoročnog cilja je proizvesti pet uređaja koji će biti postavljeni po Kampusu Univerziteta u Novom Sadu, na lokacijama kao što su studentski domovi, studentske menze, dom zdravlja i slično.
Dugoročni cilj predstavlja proizvodnju još pet uređaja, koji bi ovog puta bili dostupni i za sve ostale Novosađanine, a lokacije na kojima bi uređaji bili raspoređeni su najpristupačnije i prometnije lokacije na teritoriji grada.
Uopšteni cilj predstavlja ulaganje u obrazovanje, edukaciju, studentski rad i nove ideje koje su uvek potrebne.

URA Uzmi Recikliraj Ajde Projekat

Ksenija Maid

Projekt (URA) Uzmi Recikliraj Ajde, građanin koji ima praznu plastičnu flašu, konzervu i sl. treba da pronađe kontejner u svojoj okolini i da se uloguje preko besplatnog programa na smart telefonu zatim ubaci limenku, flašu u kontejner. Zatim da pročita kolko je poena dobio u zavisnosti od broja limenki koje je ubacio i Ajde da podigne zarađene karte za pozorište, galerije, koncerte, utakmice i druge slabo posečene kulturne aktivnosti. Kompanija koja radi reciklažu može karte da nabavi za 70% jeftinije na veleprodaji.

Kvartum bazar

Srđan Plavšić

Duže od godinu dana svakog meseca organizujemo radionice za sve zainteresovane - oblast umetnost i stari zanati.
Tokom držanja tih radionica shvatili smo da nema dovoljno lokalnih inicijativa kroz koje bi ljudi mogli da prikažu i prodaju svoje radove.
Naša ideja je da periodično organizujemo događaje koji bi bili 3u1: deljenje znanja i veština kroz radionice, izložbe, bazar.

Čupri @cupripodcast

Aleksandar Ignjatovic

Čupri podcast emisije su formata podcasta tj. audio formata. Zašto bi gubili vremena gledajući u nekog ? Ljudi su izgradili refleks da stalno gledaju u telefon dok hodaju, tako da je ipak moguće raditi više stvari istovremeno ! Kroz istoriju veoma bitno oružije svakog čoveka jeste bio glas - moć govora. Čovek sa samo par reči može vam dati dobre smernice! Zato smo osmislili Čupri da svak naš gost iskoritisti svoju moć govora i da u nekom probudi kretivnost, nekom da pomogne sa sticanjem novog znanja, dok nekog motiviše. Svaki gost priča svoju priču i zato smo ovakvu vrstu emisije nazvali Čupri ! 🙂

Građanska inicijativa za ekonomski razvoj grada Niša

m.sci. Jovan Jovanović

Iskoristirti istorisku činjenicu da je u Nišu rodjen prvi hrišćanski car - Konstantin veliki, i formiranjem turističkog klastera ‚‚KONSTANTIN VELIKI‚‚ privući dolazak 1.000.000 turista u grad Niš, što bi obezebdilo godišnji prihod od najmanje 100.000.000 evra, stvorilo uslove za otvaranje velikog broja novih radnih mesta i pokrenulo izgradnju novih smeštajnih i drugih pratećih oblekata.

FINALISTA: KOLEA - emergancy call aplikacija

Katarina Todorovic

KOLEA potice od reci COCHLEA sto predstavlja receptorni organ unutrasnjosti uha, sto je u analogiji sa svrhom i premenom aplikacije. Aplikacija omogucava komunikaciju korisnika sa hitnim sluzbama (hitna pomoc, policija, vatrogasci). Ono sto je specificno za samu aplikaciju jesu njeni korisnici - osobe sa ostecenim sluhom, gluvi i gluvonemi, sto ne iskljucuje ostale korisnike kojima aplikacija moze olaksati komunikaci (npr starije osobe).

FINALISTA: "Sveznalkov rečnik" - edukativna web serija za decu

Jelena Djulvezan

Cilj je napraviti 10 epizoda edukativne serije za decu sa glavnim likom - Sveznalkom. U epizodama bi se na zanimljiv i deci blizak način, objašnjavali izrazi i fraze srpskog jezika, kao što su "Igla u plastu sena" ili "Blene kao tele u šarena vrata".

TV kanal Classic cartoons

Dragan Jovanović

Ideja je da se napravi televizijski kanal na kome če ići crtani filmovi uz koje su rasle genedracije a više ih nema. Prevashodno bi trebali da se emituju crtani filmovi sa orginalnom sinhronizacijom: Duško Dugouško, Patak Dača, Pera Kojot, Tom i Džeri, Generalova radnja, Sofronije, Diznijeva radionica...

Potrebno je pronaći snimke starih crtanih filmova i remasterizovati ih kako bi mogli da ponovo dobiju stari sjaj.

Uredjenje jezera o Smederevskoj Palanci

Branko Stupic

Postovani imamo ideju ali nemamo sredstava za realizaciju buduci da je opstina Smederevska Palanka u ogromnim dugovima koje smo nasledili. Sama ideja se zasniva na uredjenju kupalista i izgradnji klupa i terena za odbojku u okviru kupalista.

Aparat za medicinske preparate

Nemanja Nikolic

Da li sta upoznati sa aparatima za kafu i grickalice koji se nalaze na mnogim lokacijama(poput skola, fakulteta, autobuskih stanica i slicno)? Moja ideja je vezana za aparate za odredjene medicinske preparate(Prezervativi, Fervex, zavoj, test za trudnocu, Magnezijum, i drugo). Ideja je bazirana na tome da se naprave ili uvezu aparati koji ce omoguciti skladistenje i prodaju odredjenih medicinskih preparata koji se ne daju na recept. To do sada niste imali priliku da sretnete skoro nigde. Ovi aparati ce omoguciti mnogim ljudima da dodju do osnovnih preparate koje mogu kupiti uglavnom u apotekama. Ali postoji problem jer vecina apoteka radi do 8,9 casova. Aparati su namenjeni da budu locirani u studentskim domovima, blizu odredjenih autobuskih stanica, trzni centar i druge lokacije po celoj Srbiji kao i u inostranstvu.

Kreativna Industrija Savremene Subotice - KISS

4. Mini Jugoslavija

KISS predstavlja novi koncept kulturne institucije koja spaja kulturne, edukativne ali i istorijsko muzejske aktivnosti u multifunkcionalnom prostoru u sklopu velelepnog parka. KISS ima za zadatak da podstiče razvoj kreativne ekonomije zemlje i regiona i uspostavlja dijalog između savremenih globlnih tendencija i domaće i regionalne prakse.KISS pre svega ima za cilj da mladima pruži mogućnost da rade na sebi i na taj način unaprede svoje lične i profesionalne veštine, kao i da prošire svoja poznanstva i iskustva , kako bi podigli nivo samopouzdanja i pronašli svoju ulogu u ovom, vrlo kompleksnom vremenu.
U sklopu KISS-a nalazi se i zajednički radni prostor. Takvi prostori (coworking) su u potpunosti promenili način rada. Mladi koji stvaraju u zajedničkim radnim prostorima su u 80% srećniji.
Park u sklopu “Mini Jugoslavije” se prostire na 3,5 hektara i broji više od 4000 stabala.Na njegovom prostoru radimo na stvaranju novog turističkog proizvoda "Mini Jugoslavija-Muzej na otvorenom"

Etno turizam

Alena Aleksic

Kao sto sam vec napisala zelim da ozivim dvoje selo da pokrenemo turizam u nadoj zemlji iskoristimo potencijale koje imamo zaposlimo mlade koji zele da rade. Da sadimo nase prirodno voce i povrce pokrenemo donacu prozvodnju.

Biznis Berza

Pavle Vlajcic

Web portal biznisberza.com je jedina proaktivna oglasna platforma u Srbiji koja povezuje vlasnike malih i srednjih preduzecima sa adekvantnim investitorima i finansijerima.

Pomazemo vlasnicima MSP da dodju do zainteresovanih investitora za kupovinu njihovih biznisa kao i za pronalazenje adekvatnog finansiranja za dalji poslovni razvoj.

Razvili smo on line platformu koja je zabelezila odlicne rezultate u poslednjih 6 meseci rada.

Cilj je da se projekat Biznis Berza razvije na nivo da firme koje traze kupce ili finansiranje kod nas oglase tu potrebu, kao i da koriste nase dodatne usluge koje ce im pomoci da na brzi nacin dodju do potencijalnih investitora odnosno novih partnera.

Mozete ovde pogledati kratku animaciju: https://www.youtube.com/watch?v=RVoi12tyeYE

FINALISTA: TeamLance

Dušan Kocić

Nezaposlenost je jedan od najvećih i najrasprosranjenijih problema u današnjem društvu. Na nivo nezaposlenosti utiče mnogo faktora a čini se da ima mnogo više
onih koji utiču na njeno povećanje.
Ideja naše kompanije je da smanji nezaposlenost kroz uključivanje ljudi u preduzetništvo.
Verujemo da je pružanje prilike za pokretanje biznisa najbolji način
da se ovaj problem reši i unapredi društvo na globalnom nivou.
Teamlance platforma je zamišljena tako da funkcioniše po principu Freelane platformi samo što bi korisnici imali priliku da se udruže u timove i na neki način kreiraju "Virtuelnu kompaniju".

Sa jedne strane se nalaze poslodavci koji mogu biti fizička ili prvna lica a sa druge strane pojednicni udruženi u Virtuelne kompanije. Svi poslovi će biti podeljeni u kategorijama kao i virtuelne kompanije i poslodavac
ce birati tim koji ce raditi projekat. Princip je isti kao na Freelance portalima samo što se u našem slučaju prijavljuju timski a ne kao pojedinci.

3D štampane protetičke ruke

Svetozar Kolesar

Profesionalne proteze koštaju izmedju 40.000 i 60.000 evra. Zbog toga mali broj roditelja može svojoj deci da priušti protezu.
Mi već radimo 3D štampane proteze za ruke. Za sada smo uradili za dve devijčice i jednog dečaka.
Osnovna ideja je da ove proteze ostanu besplatne. Cena izrade jedne ovakve proteze je od 250 do 500 evra. S novcem koji vi dodeljujete možemo da pokrijemo jako veliki broj dece i ljudi s ovim problemom.
Naša ideja je da ovaj problem prenesemo i u region - Bosna, Crna Gora, Makedonija i Hrvatska.

Obrazovni resurs centar

Dejana Mutavdžin

Obrazovni resurs centar pruža podršku osnovnim školama koje percipiraju postojanje teškoća u svom radu i koje, zbog toga, kontaktiraju centar. Podrška se pruža u sledeća tri domena:
1) Rad sa učenicima podrazumeva prilagođavanje nastavnog procesa potrebama učenika sa različitim vidovima teškoća u razvoju, kao i potrebama darovitih učenika kroz individualizaciju nastave ili koncipiranje individualnih obrazovnih planova.
2) Rad sa nastavnim osobljem škole podrazumeva podršku nastavnom procesu kroz koordinaciju sadržaja, nastavnih metoda i željenih ishoda.
3) Funkcionalna istraživanja obrazovne prakse podrazumevaju sprovođenje istraživanja u školama saradnicama putem prikupljanja i obrade podataka u cilju implementacije nalaza istraživanja, a zarad unapređenja aktuelne prakse.

CodeCraft

Nikola Radisavljević

Projekat “CodeCraft” je osmišljen sa ciljem da okupi mlade, talentovane, ambiciozne, kreativne studente i srednjoškolce i da promoviše programersku struku među mladima i lokalnom populacijom. Ima za cilj promovisanje programerske struke kao oblast informatike koja se najbrže razvija, i upućivanje svih zainteresovanih za ovu oblast u trenutno aktuelne tehnologije, kao i potrebe firmi i tržišta. Sastojaće se iz dve celine. Takmičarski deo, koji je predviđen za 30 učesnika podeljene u tročlane timove, gde će najbolja tri rada biti nagrađena. Stručni žiri se sastoji od neparnog broja članova i to: od jednog profesora sa Elektronskog fakulteta, dva predstavnika kompanije - generalnog pokrovitelja događaja i po jednog predstavnika kompanija - pokrovitelja događaja. Edukativni deo predstavlja niz interaktivnih predavanja, otvorenih za posetioce, održanih od strane stručnjaka iz IT oblasti - profesora, programera iz raznih kompanija, freelancera…

PEODIS project

Mića Jevtić

https://mjevtic.wixsite.com/peodis
PEODIS je skraćenica za "Providing Equal Opportunities to people with DISabilities". Osnovni cilj Peodisa je pružanje široke lepeze usluga (pravnih, ekonomskih, administrativnih...) licima sa invaliditetom, bez ikakve naknade. Toj kategoriji stanovništva je život, sam po sebi, težak, te nam je namera da našim uslugama učinimo isti, koliko god je to moguće, lakšim. Namera nam je da osobe sa invaliditetom (i članovi njihovih porodica) uopšte ne moraju da troše svoje vreme na razne pravne, administrativne, ekonomske i sve druge poslove i proceduralne stvari, budući da smo mi iz Peodisa spremni da to činimo umesto njih. Cilj nam je da, ukoliko projekat zaživi, da se isti vremenom proširi i na penzionere sa niskim primanjima, samohrane roditelje isl. Za tako nešto nam je potreban novac, radi rentiranja adekvatnog poslovnog prostora, osnivanja udruženja, plaćanja poreza i doprinosa za dvoje zaposlenih (na početku), te opremanje poslovnog prostora i ostale mesečne troškove.

Skoči i nauči

Mirjana Stevanović

Kao pedagozi i roditelji uočavamo da moderni stilovi života i tehnologija imaju veoma zabrinjavajuće posledice po zdravlje dece. Modernim roditeljima Internet i TV olakšavaju čuvanje dece jer im omogućavaju zabavu i bez izlaska iz kuće. Medjutim, takva “pomoć” se vraća kao boomerang, pa su posledice boravka dece u zatvorenom alarmantne: gojaznost, lose držanje tela, sklonost nasilju, otudjenost, nedostatak pažnje i kreativnosti, zavisnost od interneta. Naša ideja je dizajniranje podnog džojstika (podloga 1mx1m) kojim bi dete upravljalo igricom. Dete će, umesto da sedi, biti prinudjeno da skače i kreće se po podlozi kako bi gaženjem senzora u njoj, pokretalo i igralo igricu. Istovremeno bi bilo neophodno otvaranje novog SBB kanala koji bi nudio samo igrice edukativnog karaktera kroz koje bi deca uzrasta od 2-12 god učila pojmove iz prirode, društva, matematike, geografije, gramatike, strani jezik.Tako dete prestaje da bude pasivni konzument i postaje fizički i mentalno aktivan učenik.