PRIJAVLJENE IDEJE

Eko selo "Greenland"

Udruženje Interaktiv

Eko selo "Greenland" je seosko domaćinstvo (tj treba da bude, još nije osnovano) koje će se nalaziti u okolini Kragujevca. Osmišljeno je po principu mreže eko sela sveta, a cilj je da promovišemo zaštitu životne sredine i promociju koncepta života sa prirodom.
Planirano je da se u okviru eko sela formiraju samostalni programi za decu, mlade i starije, kao i partnerski programi koji će se realizovati u saradnji sa okolnim seoskim domaćinstvima. Programi koje za početak želimo da osnujemo su:
- eko radionice i manifestacije: praktičan program eduakcija namenjen pre svega deci, o reciklaži, zasađivanju i gajenju biljaka, kompostiranju i sl
- eko kuhinja: program kulinarstva namenjen porodicama gde će se družiti i spremati ukusnu hranu od organski proizvedenih proizvoda;
- iznajmi baštu: program gde će građani Kragujevca na pripremljenim parcelama gajiti povrće i dr;
- eko vikend programi - kreativni, uvek različiti programi
- kampovi - međunarodni i nacionalni na eko teme

Pedaliranje

Dina Cubric

Projekat obuhvata stvaranje aplikacije koja bi olakšala svakodnevno kretanje biciklista po Beogradu i njihovo povezivanje. Uz pomoć aplikacije biciklisti bi imali priliku da se momentalno i bilo gde informišu o trenutnom stanju na putevima u odnosu na svoju lokaciju. Aplikacija bi sadržala ucrtane mape staza, parking mesta, mreže servisa, obližnjih punktova sa česmama, biciklističkih klubova i vremensku prognozu. Povrh toga, u okviru Pedaliranje aplikacije, korisnici će moći i da chatuju, organizuju grupne vožnje, upoznaju druge bicikliste i u realnom vremenu razmenjuju informacije. Pretragom će moći da nađu društvo po razdaljini, godinama, željenoj ruti ili stilu vožnje i kilometraži. Na taj način želimo da Pedaliranje postane izvesna vrsta društvene mreže za bicikliste.
Cilj projekta jeste olakšati biciklistima kretanje po gradu preko praktične i dostupne platforme, a putem chat opcije, aplikacija bi omogućila bolji biciklistički networking i jačanje zajednice

Sajt za poljoprivrednike

Nikola Dupljak

Na ideju sam dosao kada sam video da nasi poljoprivrednici, imaju veliki problem da plasiraju svoje proizvode na trziste. Veliki lako plasiraju ali mali tesko jos i kad ih ucene vlasnici hladnjaca (prizvodjaci voca) sa niskom otkupnom cenom. Ideja mi je da napravim sajt gde bi svi poljoprivrednici (voce, povrce...) mogli da izloze svoje proizvode i lakse ih plasiraju i prodaju na trzistu. Na to mislim isto i na proizvodjace meda, koji takodje tesko prodaju svoje proizvode a Srbija, je poznata po kvalitetnom medu.

Novi dizajn generatora

Milutin Perišić

Generator električne energije sa dva rotora,koji se obrću u istom smeru,različitim brzinama. To je mehaničko rešenje pomoću zupčanika. Cilj ovog rešenja je manje snage za njegovo okretanje a samim tim i manje zagađenje životne sredine.Takve zupčanike sam napravio i mogu se videti kako funkcionišu.

Uređaj za merenje personalnih telesnih funkcija

Jovana Gvozdic

Ideja da napravimo personalni uređaj (veličine ručnog sata) koji očitava osnovne telesne parametre (npr. EKG, nivo šećera u krvi, zasićenost kiseonika i puls), samo na osnovu kontakta sa kožom.
Informacije bi se smeštale na Cloud i tako bi bile dostupne izabranim lekarima koji bi mogli da prate stanje pacijenata na pregledan i brz način.
Cilj ove ideje jeste da uređaj bude validan dijagnostički instrument. Takođe, ideja je da uređaj bude dovoljno cenovno pristupačan kako bi svaka osoba mogla da ga priušti.

Digitalni (elektronski) raf za cene u marketima

Živka Branković

Zaposlena sam u jednom megamarketu, velikog trgovinskog lanca. Svakodnevno se susrećem s problemima i pritužbama potrošača uzrokovanim neispravnim cenama zato što prodavac-trgovac nije na vreme stigao da zameni cenu (jer ima preko 2000 cena za zamenu) a nivelacija na kasama je već urađena mada često i kupci skidaju cene sa rafova i donose radi reklamacije. Digitalni raf bi eliminisao ove probleme i umnogome olakšao posao trgovcima a i potrošači bi zadovoljniji jer bi cene bile onakve kakve su na kasi i imali bi manje razloga za žalbe. Digitalni raf bi imao izgled digitalnog (elektronskog) displeja visine nekoliko santimetara duž cele police u rafu na mestu gde treba da stoji oznaka cene. Cene bi bile postavljane programski, automatski i istovremeno s promenom cena na kasama povlačenjem nivelacije cena iz programa. Na taj način bi bile izbegnute mnoge neprijatne situacije mnogi problemi u vezi sa cenama sa kojima se susrećemo i kao potrošači i kao trgovci.

Srpski vrtovi

Luka Krestan

Izgradnja srpskih vrtova u nekom od zasticenih parkova.
U vrtovima predlazem gajenje voca u svrhe novih radnih mesta i kompletno organske srpske proizvodnje samo za nase trziste

Hocu da smršam

Damir Kokeza

Velika gojaznost ljudi i problem telesne težine je prepoznato kao veliki problem današnjice.

Projekat Hoću da smršam je interaktivni sajt koji na razne načine motiviše ljude da regulišu svoju telesnu težinu.

Od osnovnih informacija o pravilnoj ishrani i dijetama, preko saveta za fizičku aktivnost, sve do konkretnih akcija koje imaju za cilj regulisanje težinje (poseta nutricionisti, organizovanje fizičkih aktivnosti, dostava hrane).

Sam sajt je mnogo širi od običnog sajta za dijete, dostavu hrane i sl. U potpunosti je interaktivan i redovno prati sve parametre registrovanog korisnika i na razne načine ga motiviše da istraje u pravilnoj ishrani i fizičkoj aktivnosti, kako bi dostigao svoj cilj.

Kreiranjem naloga na sajtu, korisnik bira neki od predloženih načina ishrane i fizičke aktivnosti ili sam kreira svoj plan. Sajt mu omogućava da unosom fizičkih aktivnosti i obroka kalkuliše sve vrednosti (kalorije, masti, proteini, šećeri..) i da ga na taj način pravilno usmerava.

Pirate art

Marija Erić

Tim se bavi dizajniranjem i izradom kozmetičkih obloga za proteze za osobe sa invaliditetom. Proizvod prvo kreiramo u programu solidworks a zatim ga izrađujemo pomoću 3D štampača. Nakon toga sledi završna obrada lakiranja i šaranja. Ove kozmetičke obloge imaju zaštitnu funkciju kao i funkciju ulepšavanja sa mogućnošću da kupac sam dizanira šare ukoliko ih želi. Cilj je da osobe sa invaliditetom dobiju mogućnost zaštite i ulepšavanja svoje proteze koja bi im sigurno ulivala samopouzdanje.

Istrajnost

Vukša Jovica

Upornost završava fakultet,
upornost osvaja devojku (u mom slučaju), 🙂
upornost menja lokal/svet/svest građana/Novi Sad...
Počeli smo skromno, 2013. godine.
Prva eko akcija, očišćen potez na Ribarcu. Ušli smo u 2014. god sa 15 članova. Tri godine kasnije, ljudi su prepoznali vrednosti za koje se zalažemo, ima nas skoro 650.
Šta nas povezuje?
Ideja da uz mala zalaganja, svojim ličnim primerom, možemo da učinimo puno za grad i lokalnu zajednicu.
Učestvovali smo u desetinama drugih raznih eko i humanitarnih akcija. Od prikupljanja pomoći za ugrožene od poplava 2014. god, do najveće eko akcije u Novom Sadu, sa 200+ učesnika, do nagrade "Zeleni aktivista" za najbolju neformalnu eko grupu u Srbiji, do sakupljenih 35.000 din za bolesnu decu, sada ovog vikenda sa akcijom "Igračkom do osmeha" na Zmaj Jovinim igrama
Ideja je da uz minimalna ulaganja, utičemo na svest okoline.
Trebaju nam, skromno:rukavice, dzakovi, sprej za antifa grafite..dokazali smo da sa ovim malo mozemo mnogo

Formiranje plaze na obali reke Nisave

Ivana Petkovic

U Nisu postoji jedan potez na obali reke Nisave koji se nalazi na 15 min od centra odmah do novog pesackog mosta. Ovaj most spaja dva urbana i najpoznatija niska naselja takozvani Bulevar i Dulan. Zasto ne formirati plazu u ovom potezu sa sljunkom i peskom koju bi gradjani koristili za suncanje i kupljanje u toku letnjeg perioda. Sada je tu trenutno prirodna neurbanizovana sredina sa zelenilo. i brdascima. Moguce je formirati i nekoliko montaznih kafica sa barovima i lezaljkama i videobimovima gde bi se pustala muzika i sbb reklame. Ovo bi privuklo mlade iz celog grada da se ovde okupljaju i suncaju a naravno ulaz bi i za njih i ostale gradjane bio slobodan.Mislim da se radi o gradskom zemljistu koje bi grad mogao da ustupi i na vise godina. Ono sto je potrebno je sredjivanje zelenila, nasipanje sljunka i peska i postavljanje kafuca lezaljki i pokretnih toaleta.

Emisija Dvogled Live

Vladimir Milutinović

Dvogled Live je forma filozofskog ili intelektualnog intervjua u kome se sučeljavaju dva pogleda na stvarnost. Cilj je da se dobije "dublja" analiza stvarnosti od uobičajene i da se iz sagovornika izvuku odgovori na pitanja koja idu dalje od svakodnevne politike. Ipak, intervju bi se ticao najaktuelnijh tema i bio bi prilagođen video mediju jednostavnom i kraćom formom (oko 20-30 minuta razgovora).
Razgovori bi bili snimani kao dijalog dvojice sagovornika, filozofa Vladimira Milutinovića i gosta, u trajanju do 30 minuta, na različitim lokacijama i u studiju. Bili bi dostupni na Youtubu ili na ekskluzivnim serverima. Takođe, bili bi ponuđeni za prenošenje zainteresovanim medijima (televizijima, radio stanicama).
Emisija bi išla svake nedelje, dakle, 4 emisije mesečno.

Dečiji obrazovani program

Janko Jekić

Današnoj deci je dostupna gomila TV kanala sa raznim crtaćima i programima za razliku od mog detinjstva gde sam imao samo Branka Kockicu.Ideja je da SBB pokrene dečiji obrazovani program na srpskom jeziku prilagođeno današnjem vremenu.
Smatram da bi klinci više voleli program na maternjem jeziku nego strane crtaće.Program mora da bude kvalitetan da bi privukao pažnju dece a koliko je meni poznato danas na našim medijima u ponudi nema ništo slično.To npr.može da bude i crtani,Maša i medved je relativno nov crtani a gleda se u celom svetu jer je kvalitetno urađen bez puno teksta.Meni se sviđaju karikature i knjige od Boba Živkovića pa mislim da bi i to bila dobra ideja.On bi mogao da osmisli likove za crtani film,neku animaciju itd.

Stonoteniski bilijar

Milorad Sovilj

Patent podrazumeva sve potrebne sprave i opremu za stoni tenis + inovacije koje omogućavaju bolju, uspešniju i kvaltetniju prezentaciju ideje.Cilj je unapređenje obuke polaznika škole stonog tenisa, obučenih igrača stonog tenisa svih nivoa, rekreativaca i svih koji se žele zabavljati, takmičiti se kao pojedinci, parovi ili timovi.Može se igrati u salama, kući, garaži ,na otvorenom na kruzerbrodovima.Broj mogućih kombinacija kreće se od 100-tinak do 7.000.000 kombinacija zavisno od želja korisnika.Sve je spremno da se prikaže u nekom od sportskih centara a ja predlažem Sportski centar Šumice u kojem vodim školu stonog tenisa za decu i odrasle.

Mogu biti sve što poželim

Milena Janković

Ideja je da osobe iz ugroženih grupa (socijalni korisnici, samohrani roditelji, mladi drugo) nauče tehnike rada za šivećim mašinama (rad sa raznim materijalima i kožom) i budu osnaženi da pokrenu svoju kolekciju (samostalno ili kroz udruživanje) i time doprinesu svojoj finansijskoj nezavisnosti ali što je još bitnije samopouzdanju. Gordanin san je da sve ono što ona zna prenese onima kojima su ta znanja dragocena. Milenina vizija je da pokrene ovu ciljnu grupu u aktivnu borbu za svoje ja smatrajući da u Srbiji itekako ima potrebe za tim. Pored ovih obuka znamo da skoro svaka kuća poseduje šivaću mašinu (ali malo je onih koji znaju da je koriste, uglavnom ostalo od bake) i gostujući dvodnevni kurs u više gradova bi omogućio da se steknu osnovna znanja kako bi svako ko bude hteo da nauči da prepravi svoju garderobu ili sašije neki ne komplikovani komad odeće za sebe i svoje najmilije.

VPN za decu (netPolicajac)

Marko Nosovic

Zastita dece na internetu kroz VPN. Kreiranje platforme za filtriranje i blokiranje neprimerenog sadrzaja za decu kroz VPN app na mobilnoj i desktop platformi. Komercijalizacija platforme kroz mesecnu pretplatu za krajnje korisnike (roditelje). Roditelj ima mogucnost kontrole sta sme a sta ne sme dete da gleda i vremenski period za isto.

LokaliOnline.com

Dejan Tomašević

Na portalu LokaliOnline.com imamo dva osnovna cilja: Prvo, želimo omogućiti kupcima da kupe robu koju ne mogu pronaći na drugom mestu. Drugo, želimo da malim preduzećima pružimo digitalna rešenja koja im omogućavaju da se takmiče na globalnom nivou. Kao kupac, možete kupovati proizvode prema tradicionalnim kategorijama kupovine, upoređivati cene i proizvode kao i sastavljati vašu listu želja koju možete kasnije da pregledate pre nego što se odlučite za kupovinu. Kao butik na portalu LokaliOnline.com, imate pristup milionima kupaca, kao i mnoštvo prilagodljivih alata, kao što su web hosting, marketing putem e-pošte i upravljanje zalihama svoje robe, dodeljivanje poklon kupona svojim vernim kupcima itd.

Gradski humanitarni punjac za telefone

Božidar Stojičić

Suoceni smo sa problemom da sve vise dece u Srbiji umire jer se nemaju sredstva za njihove operacije i lecenja .Projekat i sama ideja je humanitarnog karaktera , da se u centralnim parkovima nekih gradova naprave humanitarni punjaci za telefone , gde ce ako nekome zatreba da se napuni telefon sto je cest problem danasnjice on moci da to uradi tako sto ce uplatiti odredjenu sumu novca kroz aparat koji ce mu otkljucati mogucnost da napuni svoj pametni telefon .Pored uredjaja bi bile klupice gde ce korisnici moci da sednu , sve pare idu na racun nekoj humanitarnoj organizaciji za lecenje dece .Sam uredjaj bi se trebao napajati preko solarnih panela . Na mestu gde ce se postaviti taj punjac za pametne telefone bio bi omogucen i internet wi fi koji bi se isto tako za neke simbolicne novce pustao u rad na neko odredjeno vreme a sve u cilji prikupljanja sto veceg novca za pomoc bolesnoj deci. Cilj samog projekta je jasan , omoguciti sto veca sredstva za lecenje dece u Srbiji .

Livada "Domaće"

Boško Davidović

Ruralni turizam + brendiranje proizvoda

Cilj je promocija regiona Mačve kao turističke destinacije + uključivanje lokalnog stanovništva u kreiranju jedinstvenih proizvoda

Manje plasticnih flasa na ulici

Jelena Grozdanovic

Ideja je da se vece kompanije ukljuce u otkup plasticnih flasa... da postoje u svakom trznom centru i vecem marketu aparati namenjeni otkupu plasticne ambalaze (kao sto postoji u drugim drzavama npr. Nemacka)...
Cilj: Cistije ulice, mogucnost povracaja novca ulozenog u ambalazu, veca motivacija ljudi da reciklira...

U zdravom telu, sportista (kosarkas) na delu

Zeljko Gmizovic

Ciljna grupa jesu deca skolskog uzrasta i njihovi roditelji. Dugorocna vizija dece i njihove uloge u buducnosti, misija jeste primena stecenog znanja radi psiho-socijalnog razvoja dece kroz igru, naravno kosarku.

Specijalizovana prodavnica i internet portal autentičnih proizvoda od malih i porodičnih proizvodjača

Vasilije Ćetković

KoVoli.com je jedan od malobrojnih primera društvenog preduzetništva u Srbiji. Zamišljen je kao spona u komunikaciji i konzumaciji izmedju malih proizvodjača i potrošača. Direktno radimo sa proizvodjačima koji neguju tradicionalne recepture i autohtone proizvode i/ili započinju posao proizvodnje kvalitetne hrane i zajedno sa njima promovišemo ove vrednosti i omogućavamo dostupnost proizvoda ljubiteljima dobre hrane i autentičnih proizvoda. Cilj je očuvanje i promocija lokalne gastronomske kulture i razvoj preduzetništva.

Edukativno-kreativna radionica

Vladimir Tomašić

Namera mi je da se što više osoba sa invaliditetom sa Čukarice uključi u različite sadržaje ove radionice, tj. da ih ona podstakne i animira. Cilj je da oni razvijaju svoje kreativne i stvaralačke potencijale. Tu podrazumevam tribine kao i pozorišne, muzičke, likovne i dr aktivnosti. To bi njima mnogo značilo.

Kragujevac iz ptičije perspektive

Stefan Svičević

Zamislite da putujete oko sveta za 80 dana. Već poznato? Put oko prve Srpske prestonice za samo 8 minuta je koncept koji je vredan pažnje, najpre što je zamišljeno da to bude u letećem balonu (dirižabl) koji pomalo podseća na vizualni ID kampanje ,,Živi svoju ideju''. Ovo je odlična prilika da na jedan interesantan i upečatljiv način iz vazduha se obavi leteća vodička tura. Imamo kompletno razrađenu ideju koju bismo rado realizovali uz pomoć SBB fondacije i interesnih strana u Kragujevcu poput GTO Kragujevca.

Korišćenje Unifi mreže za dojavu požara putem bežičnih detektora za dim

Petar Tomic

Činjenice:
U Srbiji se godisnje dogodi 15.000 pozara u zatvorenom prostoru. U SAD 96% kuća ima barem jedan detektor za dim, u Srbiji se broj stanova sa detektorima meri promilima. Zbog ograničenih resursa vatrogasaca, neadekvatne detekcije požara i slabo rasprostranjene prakse ugovaranja osiguranja, kao posledica požara, mnogi ljudski životi su izgubljeni uz ogromnu štetu.
Ideja:
Godinama postoje bežični detektori za dim koji rade na baterije, čiji je vek trajanja 10 godina što ih čini jednostavnim za montažu i održavanje.
Kada bi svaka zgrada u kojoj je SBB instalirao opremu bila opremljena makar sa jednim detektorom koji košta $1, posledice požara bi bile neuporedivo manje.
SBB bi mogao svojim korisnicima da pruža uslugu instaliranja bežičnih detektora za dim u stanovima dok bi kao dodatnu pogodnost, mogao da pokloni zgradi jedan detektor. Proširivanjem usluge koju pruža korisnicima, SBB bi podigao barijeru za ulazak konkurenata i motivisao korisnike da ostanu verni SBB-u.